Vassena  internationally patented VG402R.1 Filiera in titanio 

Vassena Dies unveils a world preview of the new drawing die VG402R.1, designed for high-speed wire drawing. It is equipped with an innovative pressure TITANIUM coated compass, developed according to a new criterion for the calculation of internal geometries, both of the chain and of the bush, in order to obtain a greater anchoring of the lubricant on the wire, thus reducing the friction generated during wire drawing. The result is an increased drawing speed and a significantly reduced cost incidence in the supply chain on the machining process.

BENEFITS:
30% INCREASE IN DURATION in comparison to the old version VG402R
The new pressure device VG402R.1 increases the lubrication of 200% compared to the old VG402R.
BETTER QUALITY OF WIRE
With dies Type "L", long nibs, there's a reduction of the drawing stress because of the lower friction, that allows a better plastic deformation
LONGER LIFE OF PRESSURE DIES VG402R.1
With the titanium coating, the life of each pressure device is around three/four years. 
NO BREAKAGE OF DIES
The nib is fixed into the steel case, to eliminate the vibration, causing the breakage of nibs.
BETTER THERMAL DISPERSION
Thanks to the appropriate size of the nibs compared to the holes
RESPECT FOR ENVIRONMENT
Vassena's dies can be repaired and re-used

 

  

Filiera e bussola di pressione VG402R “modello brevettato”

VG402R1C 01
VG402R1C 03
VG402R1C 02
VG402R1-02

Una bussola di pressione che aumenta la lubrificazione del 200%

È da più di 60 anni che l'azienda Vassena di Malgrate (LC) lavora a stretto contatto con le trafilerie e i produttori di filo e corde per migliorare la redditività del loro lavoro ed i loro risultati. Lo sguardo è sempre stato rivolto al futuro, per scoprire materiali innovativi, geometrie, tecnologie all'avanguardia.


In linea con questo percorso, arriva oggi un nuovo brevetto: la Vassena VG402R.2, una nuova bussola di pressione che consente una migliore aderenza del lubrificante sul filo, dell'ordine del 200%. VG402R.2 possiede una struttura in grado di ridurre il coefficiente d'attrito, il che porta con sé una maggiore velocità di trafilatura, una migliore qualità del filo trafilato e una superiore durata della filiera stessa. Tra gli altri vantaggi ci sono l'eliminazione dell'effetto candela nella cassetta porta-sapone ed un'ambiente di lavoro più salubre – un beneficio che coinvolge tutta l'azienda, dall'imprenditore, al manager, dal capofficina all'operaio. 

skype